این روزها نقش تبلیغاتدر رسانه های مختلف، بسیار پر رنگ شده است. در این میان یک سوال بسیار اساسی این است که چه رسانه ای برای چه نوع تبلیغاتی مناسب تر است و پاسخ به این سوال مستلزم شناخت رسانه های مختلف و آگاهی از ابعاد آن هاست.تبلیغات شهری!در بسیاری از موارد برای ارائه یک آگهی رایگانو یا پیام از یک رسانه نامناسب استفاده می شود و همین امر تاثیر گذاری آن پیام را کاهش می دهد. در ادامه با برخی از ویژگی های تبلیغاتدر رسانه های مختلف، آشنا خواهیم شد. رسانه های چاپی و تبلیغات از مزایای تبلیغ در رسانه های آگهی رایگان چاپی این است که تبلیغ در آن ها نسبت به سایر رسانه ها، با هزینه کم تری صورت می گیرد. هم چنین طراحی یک تبلیغ برای روزنامه و سایر رسانه های چاپی سهولت بیش تری دارد و از پیچیدگی های کم تری برخوردار است. روزنامه ها و سایر رسانه های چاپی هم چون مجلات، مخاطبان خاص دارند و آگهیدهندگان می توانند به سراغ همان مخاطبان خاص بروند. این خاصیت رسانه های چاپی راه خوبی برای جلوگیری از اتلاف بودجه تبلیغاتمحسوب می شود. از سوی دیگر باید به این نکته اشاره کرد که داشتن مخاطب خاص در روزنامه ها و مجلات، باعث کم تر دیده شدن تبلیغاتآن می شود. هم چنین در رسانه ای هم چون روزنامه که عمر آن محدود است و معمولا تنها یک روز دارای ارزش است و روز بعد بی ارزش و دور ریختنی می شود، آگهی رایگان تبلیغاتآن نیز خیلی زود بی ارزش می شوند. هم چنین کیفیت پایین چاپ صفحات در بسیاری از موارد، مانع از آن می شوند که برای تبلیغاتدر رسانه های چاپی، وقت و هزینه زیاد صرف شود.
مشاهده پست مشابه : روش های تبلیغات رسانه ای کدامند؟